Het leven gaat heel snel voorbij en soms gaan we voorbij aan de mooie events die we meemaken en de creatieven die wij zien stralen op het podium. Vandaar dat we dit event en de talenten van Kao Salon Division nog een keer onder de aandacht brengen.
Eind september nam Kao Salon Division de stad Chicago over met haar jaarlijkse wereldwijde evenement: de Global Experience en de uitreiking van de Global Creative Awards. Dit meerdaagse evenement laat talenten van over de hele wereld stralen, waarbij ze live strijden om een van de felbegeerde awards in diverse categorieën. Maar dit evenement draait om veel meer. De nieuwste technieken, de laatste trends en innovaties staan in de spotlights en natuurlijk mogen de nodige shows van internationale artiesten niet ontbreken. The.talents magazine was uitgenodigd om verslag te doen van dit spectaculaire evenement.
De Kao Global Experience is meer dan een evenement en een wedstrijd. 2000 stylisten van over de hele wereld komen bij elkaar om het vak, de creativiteit en hun passie met elkaar te delen. Het is een bijeenkomst van verre vrienden waar de merken van Kao Salon Division de grote verbindende factor zijn. Dit jaar was een speciale viering, aangezien het merk Goldwell 75 jaar bestaat. 75 jaar leidend in innovaties in kleur, toonaangevende technologieën, onderzoek en de band die ze hebben opgebouwd met hun stylisten.
Showtime
Global Goldwell ambassadeur Angelo Seminara liet tijdens het evenement de première zien van een nieuwe editie van ‘Hair Every Wear 3.0’. Seminara nam de aanwezigen mee in zijn visie over hoe haar zich ontwikkelt, welke looks, kleuren en technieken toonaangevend zijn. In onze talents.talk (pagina 52) kun je alles lezen over hoe hij naar de toekomst van het kappersvak kijkt. Een oprecht hart-tot-hart interview. Naast deze geweldige show trakteerde het team van Rush Artistic Team ons op een eerbetoon aan de Britse mode. Mario Krankl nam de aanwezigen mee in zijn interpretatie van ‘Frankenstein’s Beauties’. Naast live modellen liet hij geweldige video’s en visuals zien. Om een goed beeld te krijgen, raden wij jullie aan om zijn Instagram-account te bezoeken. De eerste vier rijen op zijn tijdlijn tonen geweldige video’s.
Educatie is het hart van het kappersvak
Tijdens de Artist Sessions deelden vijf showteams en educators hun vaardigheden op het podium. Om te beginnen het team van ICI JOLIE uit Nederland. Agnes Westerman en Gea Weijenberg ontwikkelden speciaal voor dit evenement een eigen collectie met technieken. Agnes maakt al jaren deel uit van het internationale artist team van Goldwell, maar voor Gea was dit de eerste keer op een groot internationaal podium. Een kort video-interview vind je op ons Instagram-account. Evolve uit Singapore staat bekend om hun tot in de details uitgewerkte creaties en ook dit keer wisten zij de aanwezigen te verbazen. Hare & Bone uit Engeland richtten hun show op individualiteit en zelfexpressie. The Creatives of North America is een samengesteld team van nationale en internationale artiesten uit Canada en Noord-Amerika die werken met alle merken uit het portfolio van Kao Salon Division. Dit talententeam liet de laatste trends op kleur en technieken zien en gaf veel tips & tricks die direct toepasbaar zijn in de salon. De Amerikaanse topstylist Kien Hoang is werkzaam achter de schermen van Fashion Week en trakteerde ons op een zeer vermakelijke wijze op uitzinnige creaties.
Let the games begin!
En ja, waar de Global Creative Awards om draait! Het is de enige live wedstrijd die op wereldwijde schaal wordt georganiseerd en waar talenten strijden om een van de awards. In de drie live categorieën – New Talent Colorist of the Year, Creative Colorist of the Year en The Creative Cutter of the Year – was Nederland sterk vertegenwoordigd. Maar het was Desiré van den Ende van Hairstudio Infinity uit Terneuzen die een gouden award overtuigend in de wacht sleepte. Zie hieronder de lijst van winnaars met als bonuswinnaar uit de categorie Men’s Hairstylist of the Year, Laurens van Essen.
Toekomst van de Global Experience
De wereld is in korte tijd enorm veranderd en daarom heeft Kao Salon Division besloten om hun evenement in een andere vorm te gieten. Met een rustpauze van een jaar zal in 2025 het evenement opnieuw gelanceerd worden met een live programma dat is ontworpen voor een nieuwe generatie professionals. Dominic Pratt, president van Kao Salon Division, zegt: “Dit evenement bestaat nu al twee decennia. Ons doel is om het evenement te transformeren, zodat zowel de bestaande en potentiële klanten als de nieuwe generaties zich kunnen voeden met nieuwe inspiraties, educatie en elkaar ontmoeten. Wij zijn hier om te ondersteunen, te onderwijzen en te inspireren als één wereldwijde Kao Salon Division familie.”
Dit betekent niet dat de Creative Awards volgend jaar niet doorgaan! Kao Salon Division zal dit geweldige creatieve platform voor een jaar op een andere manier organiseren. Dus houd de website van Kao Salon Division, ons magazine en sociale media in de gaten voor meer informatie!!!
The.talents willen het team van Kao Salon Division en Goldwell Benelux enorm bedanken voor de geweldige warme ervaring, de inspiratie, de mooie gesprekken en het vertrouwen dat wij de backstage van het evenement ‘onveilig’ mochten maken. Wil je de live beelden en video’s (nogmaals) bekijken? Check onze Instagram- en TikTok-accounts voor meer.