In editie 12 heb je het verhaal van DANGER JONES kunnen lezen. If not…bestel deze editie 😉 Dit nieuwe kleurmerk is recent gelanceerd en is by far the next thing! We laten David Thurston – founder van DANGER JONES – nog een keer aan het woord over het design van de verpakkingen.
David Thurston – founder DANGER JONES:
‘Het merk DANGER JONES overstijgt het simpele concept van een kleurmerk; het is een community van kunstenaars. Gedreven professionals die streven naar geweldige resultaten en elkaar voortdurend inspireren. Naast onze kleuren heeft ons designteam aanzienlijke aandacht besteed aan de verpakkingen. Het is bijna zonde om de tubes uit hun kartonnen omhulsel te halen!
Zeven ontwerpers, afkomstig uit zeven verschillende landen, kregen de opdracht om een concertposter te creëren voor de band DANGER JONES. Elk ontving daarbij een specifieke kleur en de naam ervan, waarna ze volledige creatieve vrijheid genoten. Op geen van de posters (en dus verpakking) stond de merknaam vermeld, maar de naam van de band. We hebben de naam losgelaten als merknaam als symbool van onze toewijding aan kunst boven commercie.
Momenteel zijn er 20 unieke ontwerpen op onze producten, en binnenkort introduceren we nieuwe producten. Op dat moment zullen we opnieuw een oproep doen aan getalenteerde ontwerpers om concertposters te creëren. Maar waarom kiezen we voor concertposters? Omdat ze iets magisch bezitten. Heb je ooit niet naar een concertposter gekeken en je afgevraagd hoe het zou zijn om deel uit te maken van een rockband? DANGER JONES is die band!’
@dangerjonescreative @dangerjonesbenelux
Beauty Brands is de officiële distributeur van DANGER JONES
@beautybrands.nl / www.beautybrands.nl / 013-720 0817