Het duurde bijna vier jaar, maar wat een geweldige comeback maakte het merk, het team en Kevin Murphy, naamdrager van het merk KEVIN.MURPHY tijdens hun global FAST.FORWARD event in Berlijn. De rauwe setting van de oude ARENA Berlijn was het podium en hub voor de twee dagen. Dit event geeft de gasten van KEVIN.MURPHY een glimp van de haartrends en bereidt het merk hen voor op toekomstige behoeften van de consument aan de hand van trendreports en lezingen van futuristen. Twee dagen vol inspiratie en natuurlijk kan een knallende show niet ontbreken. Het voltallige artistiek team liet hun kunde gelden op het podium en live werd een fotoshoot gehouden. Zie op deze pagina een aantal van de resultaten. In de mayhem van de drukte zaten wij met Kevin Murphy en stelden wij één vraag:
WIE WAS, IS NU EN WIE IS KEVIN MURPHY IN DE TOEKOMST?
‘Haha, dat is één vraag, maar wel een interessante. Wie was Kevin Murphy? Dat was een persoon met meerdere gezichten. In de negentiger jaren was ik een session stylist en ik wilde producten produceren en verkopen. Ik ben geen kapper, maar werkte met haar en wilde middels de beste producten mijn toekomstige klanten perfect bedienen en voorzien van geweldig haar. De enige manier om producten te verkopen en zichtbaar maken, was via de magazines. Ik had geen geld voor een PR-bureau, geen investeerders, helemaal niets. Ja, ik kon haar maken en had een visie. Ik begon steeds meer te werken voor magazines en tijdens een shoot voor ‘Sports Illustrated’ moesten alle modellen nat haar hebben. Geen één model zit te wachten dat je een emmer water leeg kiepert over haar hoofd. Dus toen ben ik aan de slag gegaan met een setting lotion en verkreeg een crunchy wet look gevoel. Ik woonde en werkte toen nog in New York en liet dit effect zien aan mijn huisgenoot. Die noemde het ‘beach hair’ en zo is mijn eerste product geboren. Iedere cent die ik verdiende stuurde ik naar Australië om mijn eigen productlijn op te zetten. Ik wilde producten verkopen!’
Wie is KEVIN.MURPHY nu? ‘Een man die in meetings zit.Hahahaa…nee, dat is inmiddels ook anders. In het begin waren al die meetings heel gek en ik paste ook niet in dit plaatje tussen de zakenmannen. Fast forward, het merk heeft diverse afdelingen en teams. Zij zijn mijn drijvende krachten achter dit merk. Geef mij geen toegang tot de budgetten! Nee, zonder dollen. Ik denk dat het heel goed is dat er een kapper aan het roer staat die met goede ideeën komt, creatieve mogelijkheden ziet en een merkidentiteit weet neer te zetten. Maar dit kan alleen als je een rete goed zakelijk team naast je hebt staan. Deze combinatie maakt het merk waar het nu staat.’
Wie is KEVIN.MURPHY in de toekomst? ‘Ik sta op een keerpunt in mijn leven. Mijn hele carrière heb ik ‘gecreëerd’ en nu merk ik dat ik veel meer voldoening haal uit mijn mentorship voor het team. Ik klink nu niet te oud toch? Ik vind het heerlijk om mezelf bezig te houden met het team. Het creatieve team is echt veel beter dan ik, maar mijn rugzak is veel zwaarder en ik kan het de sturing geven om succesvol te zijn. Daar haal ik mijn voldoening uit. Omdat ik niet meer op het podium sta, kan en mag ik een stap terug doen en heb ik veel meer de rust om alles goed te bekijken en te omschrijven. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een bepaalde rust heb gevonden en (gelukkig voor mijn omgeving) ook rustiger en minder gestrest ben om mee te werken. Weet je, er is een voordeel aan ouder worden. Je maakt je minder druk.’
Nou, rustig? Met die laatste woorden rende hij snel weg om de laatste krullers uit het haar van een model te halen en de show van de avond te openen.
kevinmurphy.nl
@kevinmurphynl