Dat een carrière in sneltreinvaart omhoog kan schieten, hebben Yannick en Gabby van Coiffeurstory gemerkt. Op sociale media hadden wij dit geweldige inspirerende duo al gespot en we hebben het voorrecht om het eerste printinterview met hen af te nemen. Laten we deze twee mooie vogels eens beter leren kennen en vergeet niet hen te volgen!
“Onze eerste ‘echte’ show was in Brazilië. We hadden 200 mensen in de zaal en dat was ongelooflijk. Recent mochten we plaatsnemen op het grote podium tijdens het twintigjarig bestaan van het merk KEVIN.MURPHY. Het is veel: van tweehonderd naar tweeduizend. Zo snel heeft het op sociale media ook uitgepakt. We gaan nu naar de 250k volgers. Allemaal organische groei! We vieren onze volgers, omdat we echt heel dankbaar zijn. Misschien is een volger wel uit haar/zijn comfortzone gestapt om ons te supporten. Je weet niet wat de achterliggende reden is waarom iemand jou volgt, dus dat moet je vieren. We zijn nieuwkomers in deze industrie, maar we hebben zeker doelen. Een grote creatieve ruimte met gelijkgestemde creatieve mensen zou geweldig zijn. Je hoeft het vak nog niet te kennen, als de passie maar aanwezig is. Voor de korte periode dat wij nog maar werkzaam zijn in de branche, merken we dat veel mensen op de automatische piloot varen. Dat vinden we best jammer.”
“Hoe wij ons altijd voorstellen, is als Gabby en Yannick. Dit is wie we zijn! En wie we zijn omvat heel veel: styling, creatie, management. Yannick heeft bijna drie jaar gewerkt als kapper in Berlijn. En toen ontmoetten wij elkaar op een feest in diezelfde stad. Uiteindelijk zijn we verhuisd naar Parijs en toen veranderde alles. Ik opende een Instagrampagina om coole klanten voor Yannick aan te trekken,” vertelt Gabby verder. “We moesten weer van nul beginnen. Toen wij in Parijs aankwamen, heeft Yannick gesolliciteerd bij diverse salons. Zelfs met vijftien jaar ervaring kreeg hij geen baan, omdat in Parijs de salons liever werken met stylisten die al een langere tijd in Parijs werken. Belachelijk natuurlijk! Ik ben van de oplossingen en we zijn aan het werk gegaan met wat wij nu maken: coole looks, op hele coole mensen. Ik had niet verwacht dat onze pagina zo goed werd opgepakt door de volgers! De pagina is niet alleen een haarpagina. Het is ons echte verhaal, de klanten zijn oprecht blij met hun haar en we nemen onze volgers mee op reis. Ons doel is om mensen te laten zien wie ze echt zijn vanbinnen en we maken geen ‘één-kapsel-staat-leuk-op-iedereen’. Mensen stellen zich open voor een nieuwe look. Gabby is degene die mensen richting geeft in bepaalde looks,” vertelt Yannick verder. “Geef mij de ruimte en ik ben verloren. Zij heeft een gigantisch empathisch vermogen en biedt inzichten. Vandaar dat we alles met zijn tweeën doen.”
“Wij begrijpen dat iedereen beroemd wil worden op sociale media, maar dat is heel hard werken. Je zou beroemd kunnen worden met haar, maar ga je zelf de pagina beheren? Of laat je het doen? Dat is een keuze. Wij doen alles zelf. Echter dan dit, krijg je het niet. Doorgaans zijn mensen te vaak gefocust op het einddoel en zijn dan teleurgesteld als ze dat einddoel niet halen. Maar daar draait het niet om. Het draait om de reis en wat jij kunt bieden. Alleen maar zenden door iedere keer dezelfde dingen te laten zien, is niet inspirerend. Laten zien dat je kan knippen? Er zijn genoeg mensen die kunnen knippen, maar wat maakt jou speciaal? En blijf echt!”
Wanneer je dit duo gaat volgen, zal je merken dat de content die zij maken een kijkje is in hun leven en hun werk. Yannick en Gabby geven aan dat ze slechte acteurs zijn en wat wij allemaal zien, zij dit ook echt zijn. En we moeten verklappen: de liefde die zij voor elkaar én voor het vak hebben, is ook echt!
“What you see, is what you get. Ik kan best direct zijn en soms daarom misschien niet zo politiek correct. Zeker in een stad als Parijs waar iedereen politiek correct is, alles tot in de puntjes perfect gepresenteerd wordt en iedereen liever zijn professionele kant laat zien dan hun persoonlijke kant. Of wij dromen hebben? Ja, wat dacht je! We willen onze creativiteit tot het hoogst mogelijke niveau laten groeien. Wie weet mogen we werken voor modehuizen, maar wij zouden graag over de hele wereld willen werken en iedereen een beetje wakker schudden. Dingen maken waar mensen op moeten reageren. Goed of slecht. Natuurlijk willen we een plek creëren die precies uitdraagt wie we zijn. Dat hoeft niet op één specifieke plek te zijn, dat kan overal zijn. We gaan het allemaal meemaken!” zegt Gabby met een grote lach.
@coiffeurstory
Fotografie: @_danabarak_