Met een spectaculaire show heeft Keune Haircosmetics recent in de RAI Amsterdam zijn honderdjarig bestaan gevierd met een knallende catwalkshow. Als kers op de spreekwoordelijke taart kende Koning Willem-Alexander Keune het Predicaat Koninklijk toe, een eer die voorbehouden is aan bedrijven die minimaal een eeuw bestaan en van groot belang zijn voor hun vakgebied.
Reflections
Met ruim 3.000 gasten afkomstig uit de hele wereld, gaf deze jubileumviering van Keune Haircosmetics een goede weergave van het internationale karakter van het Nederlandse bedrijf. Het merk is in 85 landen actief is. Duncan Laurence, winnaar van het Eurovisie Songfestival 2019, heette bezoekers uit binnen- en buitenland welkom met een spetterend optreden. Bij een 100-jarig jubileum met als thema ‘Reflections’, mocht een terugblik op de ontwikkeling van Keune Haircosmetics niet ontbreken. Maar het merk keek tijdens het evenement ook vooruit. Internationale haarartiesten Ilham Mestour en Daniel Yap lieten de meest innovatieve haar-looks zien tijdens een catwalkshow.
Volgende 100 jaar...
Net als in de afgelopen 100 jaar, blijft het familiebedrijf in de toekomst trouw aan de kapper. Daarnaast zet Keune Haircosmetics zich in om de wereld beter achter te laten voor de volgende generaties. Hiervoor voert het bedrijf een ambitieus duurzaamheidsplan waarin de CO2-voetafdruk, recycling en sociale verantwoordelijkheid de hoofdrol spelen.
Eelco Keune, CEO: “Het honderdjarig bestaan is een mijlpaal die niet veel bedrijven is gegund. De kunst is om altijd te blijven innoveren. Dat zit in ons bloed: mijn grootvader Jan Keune had een drogisterij, maar was net zo vaak te vinden in zijn laboratorium. Die nieuwsgierigheid en drang om te vernieuwen hebben we gelukkig altijd kunnen vasthouden. We blijven vooruitkijken en zijn nog lang niet klaar met ontwikkelen. Niet alleen voor de kappers en stylisten met wie we al honderd jaar samenwerken, maar ook voor alle volgende generaties. Dat doen we door producten te ontwikkelen die nóg beter en schoner zijn, zodat we de wereld net een beetje mooier maken.”